جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۳۳:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۲ ساعت ۱۹:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز در آیین اهدای 93 جهیزیه به نوعروسان:

یکی از وظایف کمیته امداد امام (ره)، حمایت از نهاد خانواده است

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: نهاد کمیته امداد امام (ره)، دومین نهاد است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان، با تقدیر از تلاش های کمیته امداد امام(ره)، اضافه نمود: حمایت از خانواده ها، توجه به رفاه و اقتصاد خانوارها و توانمندسازی نهاد خانواده از جمله وظایف خطیرکمیته امداد است.
توان همچنین اقدامات نهاد کمیته امداد در راستای اهدای جهیزیه را کمک به معیشت و اقتصاد خانوارها برشمرد و خواستار حمایت خیران از این اقدام شد.
وی همچنین در جمع نوعروسان با بیان اینکه، خانواده، اساس و پایه جامعه و کانون مهر و محبت است، بر پیروی از دستورات دینی توسط همسران و توجه به الگو و سیره اسلامی تصریح نمود.
در این آیین که امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان سقز هم حضور داشتند، فرماندار سقز با اشاره به آمار بالای طلاق در شهرستان، خواستار تقویت خدمات مشاوره قبل از ازدواج، برای ازدواج آگاهانه زوج ها شد.
توان بر استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه و خیران برای حمایت از توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین ارائه بسته های تشویقی جهت مهاجرت معکوس به خانواده های علاقمند به زندگی در روستا، تاکید نمود.
غفور عبداللهی، مدیر کمیته امداد امام خمینی سقز هم با بیان اینکه این آیین همزمان با سراسر شهرستانهای استان برگزار و در کردستان ۱۳۰۰ فقره جهیزیه، اهدا می شود، افزود: ارزش جهیزیه های شهرستان سقز ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان است.