تاکید توان بر تدبیر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به برخی پروژه های ناتمام آموزشی، افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی، سالن های آموزش و پرورش و تسهیلگری آموزش و پرورش و نوسازی و دستگاه های اجرایی در کار خیران برای تکمیل پروژه های خیرساز، بسیار ضروری است.
توان همچنین بر ارتقای شاخص های عملکری، توجه به سند تحول بنیادین، ارتقای کیفی آموزش و پرورش تصریح و تاکید نمود: کسب رتبه های برتر و مناسب دانش آموزان در کنکور رصد شود زیرا شهرستان سقز در حوزه تامین پزشک عمومی نیز حتی با مشکل مواجه است.
توان با اشاره به بازدیدهای انجام شده و گزارش های مدیران آموزش و پرورش، کمبود سرانه فیزیکی ورزشی دانش آموزان را چون دغدغه ای جدی عنوان و تاکید نمود: فرایند احداث برخی از طرحها چون مدرسه شبانه روزی ایرانخواه، سالن های استخر و شهید ترکمن، سالهاست شروع ولی تکمیل نشده است.
وی همچنین ساخت و تکمیل مدارس در شهرک های مسکن مهر کوهدشت و کیان (جاقل)، شهرک دانشگاه، هنرستان ستاد بازآفرینی در تازه آباد، نبود مدارس مناسب در برخی از روستاها را از دیگر مواردی برشمرد که بایستی نوسازی و مجمع خیران مدرسه ساز برای اجرا وتکمیل آن، شهرستان را یاری دهد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز همچنین با اشاره به جمعیت بالای روستای کهریزه در نزدیکی سقز و سرریز جمعیت از شهر به این آبادی، بر افزایش کلاس درس مدارس در این روستا، تاکید نمود.
وی با تقدیر و تشکر از خیران مدرسه ساز، یادآور شد: برای تکمیل برخی از پروژه های خیرساز چون اجرای فاضلاب و آسفالت حیاط مدرسه، شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان، تلاش نموده اند که این مساعدت را رج می نهیم.
توان نیز از ابراهیم حسامی، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان کردستان خواست تا برای جذب خیران مدرسه ساز بیش از گذشته به شهرستان سقز توجه کند.
بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم بر تلاش بیشتر برای افزایش زیرساخت ها در حوزه آموزش و پرورش و مقاوم سازی مدارس تاکید و اعلام نمود: از طریق بنیاد علوی، ساخت چند مدرسه در روستاها، در دست انجام است.
ابراهیم حسامی، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان کردستان هم قول مساعد داد که تعدادی از خیران از جمله بنیاد قلم چی برای ساخت مدرسه در روستاهای شهرستان سقز دعوت شوند.
هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان هم افزایش سرانه معلمان نسبت به دانش آموزان و کمک به مسکن فرهنگیان را از دغدغه های جدی برشمرد و از تلاش ها و دغدغه های جدی سرپرست فرمانداری سقز تقدیر نمود.
توجه آموزش و پرورش کردستان به سقز به عنوان یک شهرستان معیار به دلیل ظرفیت های منابع انسانی و معلمان با تجربه و ارتقای آن در سطح منطقه، کمبود نیروی انسانی، فرسوده بودن تعدادی از مدارس و در آستانه فرسوده شدن تعدادی از آنها، بومی گزینی و درخواست زیاد انتقال معلمان از دیگر مواردی بود که مطرح شد.