جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۲:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۲ ساعت ۱۱:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار: موزه شهر سقز راه اندازی می شود

فرماندار سقز اظهار داشت: موزه شهر شامل موزه تاریخ و باستان شناسی در حمام حاج صالح، راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان، روز جمعه در بازدید بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از حمام تاریخی حاج صالح، خواستار تخصیص اعتبار کافی برای راه اندازی موزه در این مکان شد.
نصراللهی زاده ضمن قول مساعد برای کمک به راه اندازی موزه در سقز همچنین خاطر نشان ساخت که اعتباراتی جهت کمک به مطالعات طرح گردشگری، اقتصادی و تجاری رودخانه سقز، به شهرداری اختصاص خواهد یافت.
یعقوب گویلیان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم با بیان اینکه این بازدید در راستای رایزنی جهت تخصیص اعتبارات کافی برای تجهیز و راه اندازی موزه شهر در حمام حاجی صالح سقز، انجام شده است، افزود: عملیات مرمتی این بنای تاریخی در فصل مرمتی به اتمام رسیده و تغییر کاربری این مکان به موزه شهر، امکانپذیر است.
در این بازید که رئیس و اعضای شورا و شهردار سقز هم حضور داشتند، گویلیان عنوان کرد: بعد از تجهیز این مکان، از ظرفیت شهرداری برای اداره موزه نیز استفاده خواهد شد.
صلاح نصراللهی، رئیس میراث فرهنگی سقز: موزه شهر یکی از انواع موزه است که در آن سابقه تاریخی و تمدنی یک شهر، در قالب نمایش اسناد، مدارک، تصاویر و اشیاء در معرض دید بازدید کننده قرار می گیرد.