چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۲۲:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۴ ساعت ۱۲:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار تاکید نمود: ضرورت تدوین برنامه جامع مديريت دفع بهداشتی پسماند در شهرستان سقز

فرماندار سقز در جلسه کارگروه مشترک سلامت و امنیت غذایی و ایمنی آب، با اشاره به مشکلات دفع بهداشتی پسماند، بر ضرورت تدوین برنامه مدیریت در این حوزه توسط شهرداری ها و شبکه بهداشت و درمان و در شهرها در روستاها با همکاری بخشداری ها، تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با بیان اینکه، مدیریت پسماند از شاخصه های اصلی سلامت جامعه است، عنوان نمود: شهرداری در بحث پسماند و تفکیک زباله از مبدا با مشارکت بخش خصوصی، راهکاری اجرایی و لازم تدوین نماید.
توان، همچنین با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان سقز دارای جایگاه دفع بهداشتی فضولات حیوانی نیستند بر پیگیری بخشداری ها و مرکز بهداشت، جهت احداث جایگاه استاندارد و مسطح، تاکید نمود.
وی با بیان اینکه، سلامت مساله ای بسیار مهم و امهال در این حوزه، قابل چشم پوشی نیست، اضافه نمود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی هم کارگروه فوق العاده با اهمیتی است که بایستی مصوبات و موارد مطرح شده به جد پیگیری و عزم مدیران برای پیگیری آنها، بسیار جدی باشد.

تزریق بیش از ۱۳۰۰ دُز واکسن آنفلوانزا
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم بر استاندارد سازی جایگاه اصلی دفع بهداشتی زباله، مکان سنجی مناسب استقرار جایگاه ها موقت جمع آوری زباله در شهر، پیگیری دفع غیربهداشتی شهر صاحب و تولیدی های مسیر جاده سقز- بانه و شستشوی مخازن آب با نظارت مرکز بهداشت تصریح نمود.
دکتر پروین خسروپور افزود: بیش از ۱۳۰۰ دُز واکسن آنفلوانزا در گروه های هدف در سقز تزریق شده است.
وی با بیان اینکه در بحث بیماری کرونا، وضعیت شهرستان به ثبات رسیده است، اضافه نمود: ضروری است واکسن کرونا هر ۶ ماه یکبار تزریق شود.
این مقام مئسول با اشاره به آمار تزریق واکسن کرونا در شهرستان، یادآور شد: وضعیت شهرستان سقز از لحاظ دریافت واکسن کرونا پایین تر از میانگین کشوری و بالاتر از میانگین استانی است.