پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۲۱:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۲۱ ساعت ۱۳:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز تاکید نمود:ضرورت اقدام های عملی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

فرماندار ویژه سقز در گرامیداشت سی اُمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پیامی صادر و در این پیام بر اهتمام جدی اعضای محترم شورای اسلامی شهرها و روستاها و شهرداران محترم و دهیاران محترم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تصریح نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، متن پیام جعفر توان، بدین شرح است: هفته کتاب و کتابخوانی، فرصت و زمانی برای یادآوری این رسانه مهم، اثر گذار و فرهنگ ساز و همچنین اهمیت کتابخوانی در جامعه و افزایش سرانه مطالعه است.
با تبریک این هفته به رئیس اداره کتابخانه های عمومی و کارکنان این نهاد در شهرستان سقز و کتابداران، بایستی با اقدام های عملی و عملیاتی برای ارتقای حوزه کتاب و کتابخوانی و افزایش تعداد سالن های مطالعه، قرائت خانه و کتابخانه های نهادی و مشارکتی، تلاش نمود.
در این مسیر، بایستی شهرداری ها در پرداخت نیم درصد از درآمد این نهاد عمومی به اداره کتابخانه ها، در این بخش، تلاش نمایند و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای به امانت دادن و اهدای کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه ساعی باشند.
اختصاص زمین از سوی راه و شهرسازی و استفاده از ظرفیت خیران و ستاد بازآفرینی برای ساخت کتابخانه در محلات حاشیه، تلاش معلمان و مادران برای ترویج فرهنگ مطالعه، حمایت از ناشران بومی و کتابفروشی ها در قالب خرید کتاب از سوی سازمان ها و ادارات و دستگاه های اجرایی نیز نبایستی فراموش شود.