چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۴۰:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۰ ساعت ۱۷:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

۹ ایستگاه جدید هواشناسی در شهرستان سقز، راه اندازی می شود

فرماندار سقز با بیان اینکه هواشناسی به عنوان زیربنای اجرای طرح‌های کشاورزی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی، مورد استفاده قرار می گیرد بر تلاش بیشتر اداره کل هواشناسی در جذب اعتبارات ملی جهت توسعه ایستگاه های هواشناسی، تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در دیدار، مدیر کل هواشناسی کردستان افزود: هواشناسی علاوه بر ارائه اطلاعات آماری به بخش‌های مختلف دولتی و مردم، با پیش‌بینی به موقع در همه مکان‌ها، از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری و راهکارهای پیشگیری از آنها را ارائه می کند.
وی نقش هواشناسی را در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها، مهم توصیف و با اشاره به اینکه شهرستان سقز یکی از قطب های کشاورزی در استان و منطقه است، از تلاش استاندار کردستان و مدیرکل هواشناسی برای جذب ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت راه ندازی ایستگاه های اقلیم شناسی در شهرستان برای کمک جهت کاهش خسارت‌های کشاورزان، ناشی از شرایط جوی، تقدیر و تشکر نمود.
رحیم صدیقی، مدیر کل هواشناسی کردستان هم اظهار داشت: دو ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در روستاهای «باغلوجه» و « بله جر » و ۷ ایستگاه باران سنجی خودکار در روستاهای شهرستان سقز تا پایان سال، راه اندازی می شود.
صدیقی یادآور شد: شهرستان سقز در حال حاضر دارای ۲ ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در ۲ حاجی ممدان و گلتپه و ۱۲ ایستگاه خودکار باران سنجی است.