پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۲۱:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۵ ساعت ۲۰:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

برنامه گفتمان سیمای کردستان ویژه سقز به روی آنتن رفت

برنامه زنده گفتمان سیمای کردستان شب 14 شهریورماه ساعت 23 با حضور جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز، بعد از « برنامه شه و باش»، پخش شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در این برنامه که با محور ظرفیت ها و موانع توسعه ای، تهیه و پخش شد، جعفر توان، فرماندار سقز، پیرامون پتانسیل های بالقوه و بالفعل شهرستان در تمام حوزه ها برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی، دامداری، دخانیات و معادن، اهمیت تاسیس صنایع فرآوری و تبدیلی، به ایراد سخن پرداخت.
توان همچنین پیرامون سرمایه گذاری های معادن ذوب آهن، طلای قُلقُله، دعوت از سرمایه گذاران شیشه و بلور کاوه، اهمیت تدوین بسته های سرمایه گذاری برای عمران شهری، ظرفیت های معدنی برای انجام سرمایه گذاری های شرکت های هلدینگ گفتگو نمود.
وی در این برنامه در گفتگوی رودرو با کارشناسان و در پاسخ به مطالبات مردمی، به موانع توسعه ای شهرستان و چالش ها، پاسخ داد.
گفتنی است؛ موانع اداری و بانکی در بحث تسهیلات برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران، خام فروشی معادن، عدم سرمایه گذاری های کلان در حوزه معادن، بسته شدن بازارچه سیف و بی بهره شد شهرستان از ظرفیت اشتغال این بستر، فاصله معنادار شهرستان سقز در حوزه آسفالت راه روستایی و آب شرب روستایی با سایر شهرستان های استان و کشور، عدم بهره برداری کامل از سد چراغ ویس و فرودگاه از موانع توسعه ای شهرستان سقز است.