جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۴:۴۸:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱ ساعت ۲۲:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار: شهرستان سقز، نماد ظرفیت پیشران های توسعه استان است

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: وجود دو سد، 57 میلیون تُن ظرفیت معدنی شهرستان، ظرفیت های گردشگری و کشاورزی از جمله پتانسیل های شهرستان سقز است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز سه شنبه در جلسه رفع موانع تولید و نشست با جمعی از فعالان اقتصادی در فرمانداری با حضور دکتر قادرزاده، معاون اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه خدمات بسیار زیادی انجام شده ولی با وضع مطلوب فاصله داریم خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای توسعه همه جانبه شهرستان سقز شد.
توان ادامه داد: وضعیت شهرستان سقز از نظر شاخص های برخورداری در بخش آسفالت راه روستایی، آب روستایی و طرح هادی مناسب نیست و باید بیش از گذشته برای رسیدن به میانگین استانی در این شاخص ها، تلاش نماییم.
وی استفاده از آب سد چراغ ویس برای آبیاری ۵۵۰۰ هکتار از زمین های پایاب سد را ظرفیتی مناسب برای توسعه کشاورزی بشمرد.
توان با اشاره به اهمیت اقتصاد روستا، ادامه داد: فعال نمودن اقتصاد روستا، نه تنها باعث افزایش درآمد و بهره وری روستاییان خواهد شد بلکه، ضامن سلامت و امنیت غذایی جامعه است.
فرماندار سقز با اشاره به مشکلات قانونی زیست محیطی و میراث فرهنگی سایت گلخانه چاغرلو، استدلال نمود: قانون میثاق خون شهداست و انتظار این است که ادارات مخالف طرح با راهکارهای قانونی، برای رفع مشکل تلاش نمایند.
وی همچنین با بیان اینکه سرمایه گذاران زیادی برای واگذاری زمین مراجعه می کنند، خواستار تسریع در تملک و اجرای عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲، تکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی صاحب و تقویت دیماند برق شهرک صنعتی شماره یک شد.
توان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت معادن برای شهرستان عنوان نمود: رفع معارض محلی همواره در دستور کار بوده و بایستی صاحبان معادن برای به کارگیری نیرو از نیروهای بومی همان روستا و سپس روستاهای اطراف استفاده کنند.
وی بر تسهیلگری در امور سرمایه گذاران، جذب تسهیلات کمک بهره و تکریم آنان و همچنین کوتاه نمودن فرایندهای اداری برای کارهای اجرایی سرمایه گذاران تاکید نمود.