جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۳:۵۸:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱ ساعت ۲۲:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

استان کردستان به سمت صنعتی شدن در حرکت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و باید بسترهای لازم صنعتی شدن برای شهرستان ها از جمله سقز، فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، بختیار خلیقی روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و کارگروه رفع موانع تولید در فرمانداری افزود: استان کردستان با وجود حرکت در مسیر صنعتی شدن ولی فضای صنعتی استان با میانگین فضای سرانه کشوری که ۱۸ متر است و استان حدود ۸ متر است بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۱ سقز(قهرآباد) از واحدهای موفق استان است، افزود: از ۱۰۹ واحد صنعتی در شهرستان سقز ۹۲ واحد فعال و ۱۷واحد غیرفعال است که ۵ واحد از این تعداد قابلیت احیا را دارند.

خلیقی ادامه داد: واگذاری زمین برای سرمایه گذاران، صرف حقوقات معادن در شهرستان، بازسازی و آسفالت مسیر صاحب- گلتپه و تامین اعتبار شرکت شهرک های صنعتی برای ایجاد زیرساخت ها، از مطالبات شهرستان سقز است.

وی عنوان نمود: تاکنون ۱۵۶ جواز تاسیس صادر شده، ۵۹ واحد معدنی با اشتغالزایی ۷۰۶ نفر دارای پروانه بهره برداری است و ۱۰ درصد ذخایر قطعی معدنی در شهرستان سقز قرار دارد.

خلیقی با بیان اینکه ۹ واحد دانش بنیان در استان کردستان فعال است سهم سقز را یک واحد برشمرد و عنوان نمود: شرکت های طلای قلقله، آهن اسنفجی و آریانورد کردستان از طرحهای پیشران توسعه کردستان در سقز است.