پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۲۰:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۱۰ ساعت ۱۳:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

فراخوان مسابقه سراسری کتابخوانی نماز با عنوان “عبادت احرار” منتشر شد

فراخوان برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی نماز در سیره و سخن امام حسین علیه السلام با عنوان "عبادت احرار" اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، به نقل از ستاد اقامه نماز کشور، متن فراخوان به شرح زیر است:
ستاد اقامه نماز به منظور افزایش سرانه مطالعه در جامعه و ارتقای سطح علم و آگاهی عمومی مردم نسبت به معارف و کارکردهای نماز می کوشد تا با معرفی و مطالعه کتب سودمند، زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ نورانی نماز از طریق مسابقه کتابخوانی در جامعه گسترانده و فضا را با عطر نماز معطر و به نور نماز، منور گرداند.
از این رو در استمرار برگزاری سلسله مسابقات کتابخوانی نماز در سیره و سخن معصومین ( علیهم السلام) ، با هدف بهره گیری از ظرفیت معنوی ایام محرم و صفر ، اقدام به برگزاری دومین مسابقه سراسری کتابخوانی نماز در سال ۱۴۰۱  از کتاب  نماز در سیره و سخن امام حسین علیه السلام با عنوان “عبادت احرار”  به قلم حجت الاسلام و المسلمین استاد سید جواد بهشتی و انتشارات ستاد اقامه نماز در ایام حزن و اندوه آل الله نموده است. از ویژگی های این کتاب می توان به نو ، کم حجم بودن و کاربردی بودن محتوا، قلم ساده و روان و دسته بندی موضوعات و محتوا اشاره نمود.
این مسابقه به صورت سراسری از ۸ مرداد مصادف با اول محرم الحرام سال ۱۴۴۴ هجری قمری تا ۵ مهر ماه سال ۱۴۰۱ مصادف با ۳۰ صفر ، سالروز شهادت امام رضا علیه السلام در استان های کشور و دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند از تاریخ یاد شده نسبت به خرید کتاب در قالب نسخه الکترونیکی و فیزیکی از طریق روش های زیر اقدام نمایند:
– نسخه الکترونیکی (ایپاپ) کتاب با ۷۰% تخفیف به قیمت ۷۰ هزار ریال، قابل تهیه فقط از فروشگاه  اینترنتی ستاد اقامه نماز به نشانی ketab.namaz.ir
– نسخه فیزیکی کتاب با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت ۱۲۵ هزار ریال از طریق فروشگاه مرکزی ستاد اقامه نماز ، عاملین فروش در استان های منتخب کشور و نیز فروشگاه اینترنتی ستاد به نشانیnamazstore.ir
علاقه مندان گروه سنی ۱۵  سال و بالاتر می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
مهلت تعیین شده جهت مطالعه کتاب و شرکت در آزمون مسابقه از تاریخ ۲۲ مرداد الی ۵ مهر ماه سال ۱۴۰۱  به مدت ۴۶ روز تعیین شده است.
آزمون مسابقه از بصورت مجازی از طریق سامانه محراب به نشانی mehr. Namaz.ir  در مدت زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند در دو قالب شرکت کننده آزاد یا کارکنان دستگاه های اجرایی در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.
نتایج مسابقه در تاریخ ۲۲ مهر ماه مصادف با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) امام صادق (علیه السلام ) از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی namaz.ir و درگاه های دستگاه های اجرایی مشارکت کننده اعلام خواهد شد.
شرکت کنندگانی که به ۹۰ درصد  سوألات مسابقه پاسخ صحیح داده و به مرحله قرعه کشی راه یابند ، از میان آنان به قید قرعه به ۱۲۸ نفر کارت هدیه ۲۵۰ هزار تومانی از سوی ستاد اقامه نماز تقدیم خواهد شد.