جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۱۱:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۸ ساعت ۱۱:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

 فرماندار سقز: جهاد تبیین، معروفی بزرگ است

فرماندار ویژه شهرستان سقز روز شنبه در آیین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: هدف از قیام سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اینکه اقدامات شایسته ای در شهرستان سقز انجام شده است ولی با وضع مطلوب فاصله داریم، افزود: بیان خدمات دولت و جهاد تبیین، معروفی بزرگ در سیستم اداری است.
توان با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه، جامعه بدون روحانی، مانند جامعه بدون طبیب است نقش روحانیان را در روشنگری جامعه و به ویژه جهاد تبیین مهم و ارزنده برشمرد.
وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور محترم به استان کردستان و شهرستان سقز، حاوی دستاوردهای ارزشمندی خواهد بود، اضافه نمود: بازتاب دستاوردها در بین مردم، باعث دلگرم شدن و ترویج معروف بزرگ امید خواهد شد.
وی تبدیل ۴۶۰۰ هکتار از زمین های پایین دست سد چراغ ویس از دیم به آبی، اتمام فرودگاه سقز به عنوان طرحی چند استانی، سرمایه گذاری شستا در طلای قُلقُله و بازشدن پای این مجموعه بزرگ سرمایه گذاری در شهرستان و ایجاد اشتغال عظیم و ارزش افزوده، تسریع در اتمام کریدور شمال – جنوب در محدوده سقز و بانه را از دیگر دستاوردهای سفر ریاست جمهوری، برشمرد.
وی با بیان اینکه طلاق و اعتیاد دو آسیب بزرگ در اجتماع هستند، خواستار تلاش روحانیان، جامعه فرهنگی و  مشاوران برای کاهش این دو آسیب شد.
امام جمعه سقز: ایجاد شغل، بزرگترین معروف است
امام جمعه سقز با اشاره به وجود جوانان تحصیلکرد بیکار اظهار داشت: تلاش برای ایجاد اشتغال، معروفی بزرگ و همه مسئولان باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.
ماموستا سید حسین حسینی، در توصیف آمران به معروف، افزود: این افراد کسانی هستند که همواره در امور خیر، از جمله تسهیلگری امور مردم و دستگیری مستمندان، فعال هستند.
وی با بیان اینکه باید برای ترویج امور معروف از خانواده شروع نمود، خواستار توجه والدین به تربیت اسلامی و دینی فرزندان، شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هم، امر به معروف را وظیفه ای همگانی و با اشار به آیاتی از قرآن کریم، آنرا وظیفه جانشین خدا و پیامبران برشمرد.
محمود الله مرادی، تصریح نمود: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان ستادی نظارتی، انجام کارهای فرهنگی، ایجابی و اقناعی و آموزش و ساماندهی آمران به معروف برای ترویج فریضتین است.