جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۶:۰۷:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۶ ساعت ۱۸:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: عملیات آبرسانی و اتمام مجتمع ها تسریع گردد

فرماندار ویژه شهرستان سقز در نشست با مدیرعامل شرکت آبفا استان کردستان، بخشداران، معاون فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهرداران سنته و صاحب و رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان، بر تسریع در اتمام پروژه های آبرسانی تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این نشست در فرمانداری با اشاره به مشکل آب روستائیان در فصل گرم سال، خواستار تسریع در اتمام پروژه آبرسانی روستایی از محل مجتمع آبرسانی « کوچه طلا» و «باغلوجه» و کاهش زمان مدت قرار داد از ۳۰ ماه به ۱۸ ماه شد.
توان همچنین بر فعال سازی فعالیت عمرانی مجتمع آبرسانی «خورخوره» تاکید نمود و با اشاره به تامین آب تعدادی از روستاهای این شهرستان از مجتمع «اوباتو» در دیواندره خواستار، تقویت جبهه کاری سقز شد.
توان نیز عنوان نمود: مشکلات کیفیت آب سقز، آب آشامیدنی دو شهر صاحب و سنته، تعاونی های مسکن صاحب و افزایش روستاهای تحت پوشش از دغدغه های جدی است.
فرماندار سقز با اشاره به زمانبر بودن پروژه های داخل شهری به دلیل حفاری و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان بر تسریع در فعالیت عمرانی انتقال خط آبرسانی از میدان زندان به تصفیه خانه شماره ۲ تصریح نمود.
مدیر عامل شرکت آبفا استان کردستان اظهار داشت: برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهای «بسطام» و «خورده لوکی» تلاش خواهیم نمود و شروع فعالیت آبرسانی به ۳ روستای دیگر در دستور کار قرار می گیرد.
محمد فرهاد، افزود: اختصاص لوله برای اجرای آبرسانی در شهر سنته به دلیل فرسودگی در دستور کار قرار می گیرد و در این راه باید شورای اسلامی شهر و شهرداری و مردم نیز حمایت کنند.
وی ادامه داد: کارشناسان این اداره برای بررسی مشکل آبرسانی به تعاونی های مسکن شهر صاحب به این شهر، سقز خواهند نمود.
فرهاد ادامه داد: همچنین مشکل آبرسانی مرکز جدید درمانی این شهر توسط آب و فاضلاب و با مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری برطرف می شود.