شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۱۹:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۱۲ ساعت ۱۷:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

5 خبر کوتاه

فرماندار سقز: فعالیت راهداری در حوزه آسفالت و ساخت راه ها تشدید شود

فرماندار ویژه سقز در نشست با بخشداران و رئیس اداره راهداری بر تشدید فعالیت های راهداری در حوزه تسطیح و رگلاژ و نظارت بر کار پیمانکاران برای آماده سازی 54 کیلومتر آسفالت راه روستایی تاکید نمود. جعفر توان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت معادن در مسیرهای روستایی برای ساخت و آسفالت راه شد.

حضور فرماندار سقز در وبینار کشوری کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار
جعفر توان، فرماندار سقز در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار که به صورت کشوری برگزار شد، شرکت نمود.
در این جلسه که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیرکشور و شرکت معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری ها برگزار شد و فرماندران و مجموعه اعضای اقدام مشترک استانی و شهرستانی در محل به صورت وبیناری شرکت نمودند، بر نظارت بر بازار، مشارکت مردم و بازاریان در کنترل بازار، فعال ساختن صندوق توسعه و پیشرفت در استان ها برای حمایت از تولید و اشتغال و کنترل و ثبات قمیت ها تاکید شد.
همچنین نظارت بر واحدهای توزیعی و تولیدی عمده در ارتباط با قیمت گذاری و نظارت بر اجرای ضوابط قیمت گذاری از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار سقز: نظارت مستمر و هدفمند بر نانوایی ها ادامه یابد
فرماندار سقز در نشست با مدیران جهاد کشاورزی، صمت و غله، خواستار ادامه و تشدید نظارت ها بر نانوایی ها شد.
جعفر توان با بیان اینکه، آرد عرضه شده به نرخ دولتی به نانوایی ها، سهمیه شهروندان است بر جلوگیری از خروج آرد، عرضه نان و آرد خارج از شبکه، بالا بردن کیفیت نان تصریح نمود.
توان یادآور شد: مردم همچنان از وضعیت نان و نانوایی در شهرستان سقز، ناراضی هستند و این روند باید اصلاح شود.
نحوه توزیع و مصرف آرد خانه پز، راه اندازی نانوایی در روستاها از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

توان: عقب ماندگی اجرای طرح هادی در شهرستان سقز جبران شود
فرماندار سقز با بیان اینکه، این شهرستان از لحاظ شاخص اجرای طرح هادی روستایی، وضعیت مناسبی ندارد بر جبران عقب ماندگی در این حوزه تصریح نمود.
جعفر توان در نشست با بخشداران و رئیس بنیاد مسکن سقز با اشاره به ضرورت ارتقای این شاخص و عنوان اینکه پروژه های طرح هادی را نباید زخمی نمود بر به سرانجام رساندن آنها در یک مرحله و فاز تصریح نمود.
توان از بخشداران و رئیس بنیاد مسکن خواست تا در بررسی میدانی، روستاهایی که ظرفیت اجرای طرح هادی را دارند، مشخص و با مشارکت دهیاری و مردم بنیاد مسکن، معابر روستا برای اجرای طرح و آسفالت، آماده شود.

ضرورت تعریف پروژه عمرانی در روستاها
فرماندار سقز در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی و بخشداران از بخشداران خواست تا با توجه به اعتبارات مانده دهیاری ها، پروژه های مناسب در اسرع وقت تعریف و از منابع مالی به نحو مناسب، استفاده شود.
جعفر توان همچنین بر استفاده از ظرفیت بنیاد برکت برای اشتغال در روستاها و معرفی طرحها و روستاهای الگو، نظارت بر نحوه توزیع آرد، تدبیر برای راه اندازی نانوایی و توزیع آرد خانه پز تصریح نمود.