چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۲۶:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۹ ساعت ۲۰:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر تسریع در ترمیم آسفالت جاده صاحب- گلتپه

فرماندار ویژه شهرستان سقز در نشست با مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ مناطق معدنی با اشاره به پرداخت حقوقات دولتی توسط معادن این شهرستان، خواستار هزینه کرد سهم شهرستان سقز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این نشست که در فرمانداری برگزار شد و معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و روسای راهداری و صمت سقز هم حضور داشتند با اشاره به قرار گرفتن بیشتر معادن این شهرستان در مسیر صاحب- گلتپه و افزود: آسفالت ۲۰ کیلومتر از این مسیر به دلیل فعالیت معدنی و تردد ماشین آلات تخریب شده است.
توان با بیان اینکه، معادن، بخشی از اقتصاد شهرستان است و معدن داران به عنوان سرمایه گذاران این چرخه اقتصادی، فعالیت می کنند، اضافه نمود: سرمایه گذاران باید به محیط و منابع طبیعی منطقه توجه و از تخریب مسیرها و اضافه تناژ بار، پرهیز کنند.
وی ادامه داد: حقوقات دولتی پرداخت شده معادن استان باید به طور عادلانه توزیع و صرف آبادانی، پیشرفت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب مسیرهایی که معادن در آن‌ها مستقر هستند، شود.
وی از مجموعه ایمیدرو، صمت استان و شهرستان، خواست تا موضوع را به جد پیگیری و عملیاتی کنند و از رئیس راهداری شهرستان هم خواست تا در اسرع وقت بر اساس برآورد کارشناسی قبلی و متن تفاهم نامه نسبت به فراخوان انتخاب پیمانکار، اقدام کند.
گفتنی است بعد از پایان جلسه، فرماندار سقز همراه معاونان عمرانی و برنامه ریزی، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، روسای راهداری و صمت، معاون معدنی صمت استان و داریوش دیودیده، مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ مناطق معدنی و کارشناسان از مسیر بازدید نمودند.
دیودیده اظهار داشت: بر اساس برآوردهای کارشناسی، روند اداری و عملیات بازسازی آسفالت این مسیر به طول ۲۰ کیلومتر به زودی شروع خواهد شد.
مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ مناطق معدنی از زیرمجموعه های شرکت ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) است.