جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۱:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۸ ساعت ۱۲:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

رقابت ۴ هزار و ۶۲۷ نفر سقزی در آزمون سراسری

فرماندار ویژه سقز در جلسه حفاظت از آزمون، از مسئولان خواست تا بسترهای لازم را برای برگزاری ماراتُن علمی کنکور در این شهرستان، فراهم کنند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با آرزوی قبولی برای دانش آموزان سقزی و کسب رتبه های تک رقمی تصریح نمود: قبولی بیشتر در آزمون، نشان دهنده، تلاش علمی والدین، دانش آموزان و مسئولان هر شهرستان است.
توان با تاکید بر اینکه، حفظ سلامت دانش آموزان، اولویت باشد، بر آمادگی و رصد موارد و مسائل توسط ستاد بحران، آمادگی ادارات برق، آب برای جلوگیری از قطعی، آمادگی فوریت های پزشکی و آتش نشانی، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی، رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری تمام دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی با آموزش و پرورش تاکید نمود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز هم اظهار داشت: ۴ هزار و ۶۲۷ نفر ( ۲ هزار و ۶۴۵ زن و یک هزار و ۹۸۲ مرد) در آزمون سراسری امسال با هم رقابت می کنند.
فیروز عارفی افزود: ۲ هزار و ۶۱ نفر در گروه علوم تجربی، یک هزار و ۳۳۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۵۷۹ نفر در گروه زبان، ۳۲۸ نفر در گروه هنر و  ۳۱۲ نفر در گروه ریاضی در کنکور امسال شرکت نموده اند.
وی یادآور شد:  آزمون امسال در چهار روز و ۲۴ حوزه برگزار می شود.
 به گفته خالد علیپور، رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه ۱۰۷ نفر از شرکت کنندگان از داوطلبان این منطقه هستند که در حوزه های تعیین شده در سقز، حاضر می شوند.