پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۵:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۷ ساعت ۱۸:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

قاچاق، ضربه ای بر پیکره اشتغال پایدار روستایی است

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه، قاچاق کالا در روستاهای مرزی باعث کاهش تولید می شود، تصریح نمود: قاچاق همچنین، به مثابه ضربه ای عظیم بر پیکره اقتصاد روستا و به ویژه پایداری و تثبیت اشتغال است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به خلاهای مرزی، وجود ۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، قرار گرفتن سقز در مسیر کریدوری و وجود انبارهای فاقد شناسه ثبت در سامانه جامع تجارت و نداشتن آگاهی و اطلاع کافی اصناف و مردم از این موضوع و نبود نمایندگی اموال تملیکی را از مشکلات شهرستان سقز در بحث قاچاق کالا و ارز برشمرد.
توان از ضابطان قضایی در راستای کشف کالاهای قاچاق و هوشیاری آنان در مبادی ها تقدیر و بر هوشیاری بیشتر و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای دوری نمودن مردم از قاچاق کالا تصریح نمود.
در این جلسه، دبیر کمسیون قاچاق کالا و ارز استان کردستان هم با تقدیر و تشکر از ظابطان قضایی و مرزبانان، اجرای حذف ارز ترجیحی و مردمی سازی پرداخت یارانه ها را باعث کاهش قاچاق برخی کالاها برشمرد.
علی خداویسی افزود: برنامه محوری و اصلی کشور در راستای قاچاق کالا، بحث پیشگیری است و باید تمام دستگاه های اجرایی به ویژه ادارات فرهنگی با اجرای برنامه های مناسب، در راستای کاهش قاچاق کالا و برجسته نمودن مضرات قاچاق کالا به ویژه کالاهای سلامت محور فعالیت و تلاش کنند.
در این نشست، اعضاء، پیرامون تسریع در رسیدگی به پرونده ها، نظارت جدی بر جایگاه های عرضه سوخت، هوشیاری برای جلوگیری قاچاق گندم و اهمیت شناسه کالا بحث نمودند.