چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۳۷:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۷ ساعت ۰۲:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

تقدیر استاندار کردستان از سرمایه گذار سقزی

استاندار کردستان روز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز 2 مجتمع مرغ مادر 40 هزار قطعه ای کابوک با تقدیر از همت و اراده سرمایه گذار این مجتمع، افزود: این مجموعه بسیار ارزشمند و در راستای تولید مبننی بر دانش گام برداشته اند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، اسماعیل زارعی کوشا در این مراسم که در روستای «بغده کندی» برگزار شد:هدف گذاری برای افزایش بهره وری و موفقیت در این مسیر توسط سرمایه گذاری این مجموعه را مهم برشمرد و تصریح نمود: سرمایه گذار سقزی در این حوزه خوب عمل نموده است.
وی افزود: مدیران استانی سقزی که در دوره من منصوب شده اند جزو بهترین مدیران هستند و مایه افتخارند.
وی ادامه داد: فرماندار سقز، فردی توانمند، خوش فکر و با انگیزه است و این دوره برای سقز، دوره شکوفایی خواهد بود.
زارعی کوشا بر حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران تاکید و بیان نمود: راه حل برون رفت از بیکاری، حمایت از سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد : شهرستان سقز از لحاظ سرمایه انسانی، معادن سنگ آهن، معادن طلا، زمین مرغوب، باغداری و کشت، دارای توانمندی های زیادی است.
وی با بیان اینکه ۷ سد در استان کردستان اجرا شده است بر استفاده از ظرفیت سدها در راستای بهره گیری برای کشاورزی و تولید ثروت تاکید و اضافه نمود:در سفر رئیس جمهور، اعتبارات لازم برای آبگیری سد چراغ ویس، تامین خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم اظهار داشت: ظرفیت سیلوهای غلات در استان ۶۷۰ هزار تن است که شهرستان سقز به تنهایی دارای ۱۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره غلات است.
پیمان اسکندری، ادامه داد: تبدیل ۵ هزار هکتار از زمین های دیم پایاب سدچراغ ویس در سفر رئیس جمهور به استان را باعث افزایش ۲۰ درصدی زمین های آبی شهرستان سقز و تولید ثروت خواهد شد.
وی عنوان نمود: سرمایه گذار مرغ مادر در این فاز ۱۷ میلیارد تومان هزینه نموده است که ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن از منابع بانکی و بقیه آورده شخصی بوده است.
وی عنوان نمود: در راستای حمایت از صعنت مرغداری ۱۹۵ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش به مرغداران استان کردستان تسهیلات پرداخت شده است.
کاوه امینی سرمایه گذار این مجموعه هم، حرکت در راستای تولید دانش بنیان، استفاده از تکنولوژی های روز و سرمایه انسانی را در این مجموعه تشریح نمود و ادامه داد: این مجتمع یک مجموعه تحقیقاتی هم هست.