پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۲:۳۱:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۵ ساعت ۰۱:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: بسترهای لازم برای خرید تضمینی گندم کشاورزان فراهم گردد

بزرگترین رویداد اقتصادی شهرستان سقز این هفته کلید می خورد / تاکید توان بر تکریم گندمکاران

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز در جلسه خرید گندم که با حضور مدیر کل غله و معاونان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان برگزار شد بر تلاش اعضای جلسه و دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی خرید گندم جهت تکریم گندم گاران تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان با بیان اینکه، گندم، حاصل دسترنج یکسال کشاورزان است بر آماده سازی بسترهای لازم برای خرید گندم تصریح و تاکید نمود: کشاورزی یکی از پیشران های توسعه شهرستان است که در سال های زراعی گذشته با برداشت ۱۶۰ تا ۲۱۰ هزار تُن، شاهد برداشت مناسب محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک بوده ایم و امسال پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن را داریم و باید به نحوه شایسته خرید تضمینی انجام شود.
وی ادامه داد: دولت دکتر رئیسی با افزایش نرخ خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم علاوه بر تامین رضایت گندم‌کاران، امنیت پایدار غذایی را نیز بیشتر تحقق بخشید.
وی همچنین بر عدم خروج گندم از شهرستان، پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان، فعالیت مراکز تا ساعت ۲۴، جلوگیری از صف های طولانی خودروهای حامل گندم در جلو سیلوها و مراکز، نظارت بر کرایه حمل، بررسی دقیق سوخت کمباین ها، توجه به هشدارهای هواشناسی، پیش بینی و پیش نگری آتش سوزی، فعال شدن مرکز «سنته» و سیلو تعاون روستایی در« قهرآباد» ، بررسی افت گیری در مراکز تاکید نمود.
استفاده از خودروهای تعاونی کمپرسی داران برای حمل گندم، ثبت انبارها در سامانه، تسریع در نصب کارتخوان ها، حمایت و ترویج کشت گندم قراردادی، نظارت بر کار کمباین ها، توجه به بیمه کشاورزی، رعایت مسایل راهنمایی و راننندگی در حین فعالیت خودوها به ویژه تراکتورها، از موارد دیگری بود که مطرح شد.

پیش بینی برداشت ۱۳۰ هزار تُن گندم در سقز
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم اظهار داشت: پیش بینی می شود که امسال ۱۳۰هزار تُن گندم از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم زارهای آبی و ۸۹ هزار هکتار گندم زارهای دیم گندم، برداشت شود.
منصور تیموری افزود: قیمت تضمینی امسال گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت تضمینی کلزا هم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
جمال صالحی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان هم کشاورزان را سربازان اقتصادی کشور توصیف و بر تکریم آنان و در ادامه به توجه به دستورالعمل کیفی و کمی خرید گندم و بروز رسانی پهنه بندی کشاورزی تاکید نمود.