پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۲:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲ ساعت ۲۳:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

توان: آموزش و فرهنگ سازی، اولویت اول ستاد بحران باشد

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی، اولویت اول ستاد بحران باشد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در جلسه ستاد بحران که با محورهای مدیریت مصرف انرژی؛ برق و آب و پیشگیری از آتش سوزی مراتع و بالا بردن سطح هوشیاری ها، برگزار شد، بر فرهنگ سازی، ضرورت اطلاع رسانی گسترده، هماهنگی و کمک بین بخشی ادارات، سازمان ها و نهادها در بحث بحران، تشکیل کمیته انرژی، مروری بر عملکرد گذشته ستاد و رفع ضعف ها و تقویت نقاط مثبت تصریح کرد.
توان بر تسریع در آبگیری کامل سدشهید صالحیان (چراغ ویس) و مکان یابی و جابجایی روستای میرده و هوشیاری در مورد واژگونی خودروهای حامل مازوت، اعمال محدودیت های پلیس راه برای تردد خودروهای سنگین حامل سوخت، آمادگی برای سیلاب های شهری و فصلی، اطلاع رسانی پدیده های گرد و غبار، نگرانی های زیست محیطی فاضلاب وپساب های صنعتی، تاب آوری بیشتر برای روبرو شدن با بحران ها، همکاری و همگانی شهرداری های سنته و صاحب با شهرداری سقز در زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و  پیگیری جدی واکسیناسیون کرونا و به ویژه تزریق دُز سوم تصریح نمود.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هم با اشاره به کمبود تولید برق در کشور، بر ضرورت مدیریت مصرف و رعایت دستگاه های اجرایی در زمان پیک ( ساعت ۱۱ تا۱۵ ) و استفاده از ژنراتور توسط آنها و نانوایی ها، مدیریت روشنایی پارک ها و صنایع تاکید نمود.
سید محمد فتحی با بیان اینکه در صورتی که مدیریت مصرف اتفاق نیفتد به سمت، خاموشی ها خواهیم رفت، یادآور شد: عدالت محله ای در خاموشی و قطعی های محلات، از انتظارات شهروندان است.
عثمان صالح زاده، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سقز هم آتش سوزی را تهدیدی جدی برای طبیعت و محیط زیست برشمرد و بر هوشیاری در سطح روستاها و شهرها تاکید کرد.

شهردار سقز: استفاده از انرژی های نو در پارک ها در دستور کار قرار دارد
ارسطو گویلی، شهردار سقز هم یادآور شد: استفاده از انرژی های نو در پارک ها و ساختمان ها در دستور کار و برنامه قرار دارد. وی خواستار در نظرگرفتن اعتبار برای نوسازی ناوگان آتش نشانی شد.
خالد علیپور، رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه هم آموزش و پیشگیری را اساس کار مدیریت بحران برشمرد و خواستار تدوین برنامه های آموزشی در مدارس شد.
دکتر خالد فتاحی، رئیس مرکز بهداشت سقز هم بر ضرورت جمع آوری سگ های ولگرد تاکید نمود.
دکتر پروین خسروپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز نیز با اشاره به شیوع بیماری آبله میمون در جهان، آمادگی این نهاد جهت بیماریابی در سطح شهرستان را اعلام و اظهار نمود: واکسیناسیون دُز سوم کرونا نباید به دست فراموشی سپرده شود.
بهنام میرزایی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هم بر اطلاع قبلی به صنف صنعت و بازار و به ویژه نانوایان قبل از اعمال خاموشی ها برق تاکید نمود.