جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۸:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت ۱۳:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

توان: اردیبهشت معطر، خلق حماسه ماندگار مردم سقز در تاریخ کشورمان است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: 29 اردیبهشت ماه سال 1388 سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان سقز، نقطه عطفی بزرگ در تاریخ مردم فرهنگی این دیار است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در جلسه هماهنگی بزرگداشت اردیبهشت معطر، سالروز تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به شهرستان سقز افزود: این روز هویت ساز و تاریخ ساز، روایت حادثه عظیم و اتفاقی شیرین برای این دیار کهن است که برای همیشه در تاریخ کشورمان و جهان اسلام ماندگار خواهد ماند.
توان افزود: ۲۹ اردیبهشت در تقویم دیارمان، آفتابی ترین روز سقز و جلوه ای از خروشانترین دریای حضور ، شکوهمندترین استقبال و ماندگارترین روز تاریخ سقز است.
وی با بیان اینکه برای تشریح دستاوردهای این سفر تاریخی و به یادماندنی، باید بسیار تلاش نمود، ادامه داد: یکی از روش ها برای تبیین و تفسیر دستاورد این مهم، جهاد تبیین است.
رئیس ستاد گرامیداشت اردیبهشت معطر شهرستان سقز ادامه داد: یکی از دستاوردهای عظیم این سفر پر خیر و برکت، بحث امنیت و احساس امنیت در جامعه بود زیرا پیش از سفر معظم له، استان کردستان به عنوان استانی امنیتی قلمداد می شد که سفر امام خامنه ای در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ به شهرهای سقز، مریوان، سنندج و بیجار به این موضوع خاتمه داد.
وی ادامه داد: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب، سرمایه گذاری در استان کردستان و به ویژه شهرستان سقز بیشتر شد که امروز نیز یکی از مدیران عامل شرکت های دولتی زیرمجموعه هلدینگ بزرگ شستا برای سرمایه گذاری در معدن طلای قلقه به سقز سفر کرد که در توسعه این شهرستان، نقش مهمی ایفا خواهد نمود.
جعفر توان، یکی دیگر از دستاوردها را مزین نمودن مدال افتخار به کردستان به عنوان؛ سرزمین فداکاری های بزرگ، سرزمین صفا و وفاداری و هنر و فرهنگ است که بعد از این عناوین که از سوی رهبر معظم انقلاب به کردستان داده شد، یادواره های بزرگ شهدا، کنگره های پیشمرگان مسلمان کُرد و جشنواره های بزرگ هنری و فرهنگی برگزار شد و نیز این سفر مبارک، تاثیر مثبتی در افزایش حجم گردشگران به استان کردستان داشت.توان یکی دیگر از دستاوردهای این سفر میمون را پخش اذان اهل سنت در رسانه ملی و اتحاد بیشتر اهل تشیع و تسنن برشمرد.

اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب ۱۰۰ درصد تخصیص یافتند
سرپرست فرمانداری سقز، تسریع در عمران و آبادانی و اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان به عمران و آبادانی کردستان را از دیگر دستاوردها عنوان و اظهار کرد: از یک هزار و ۵۶۹ روستای با قابلیت گازدار شدن ۴۰۰ روستا از محل اعتبارات سفر معظم له به نعمت گاز دست یافتند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب ۱۰۰ درصد تخصیص یافتند، ادامه داد: اعتبارات تکمیل سد شهید صالحیان (چراغ ویس) سقز، جاده مریوان- سنندج از این محل بود.
توان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیاناتشان در جمع مردم همیشه در صحنه شهرستان سقز فرمودند؛ مردم سقز در تجربه طولاني سي ساله انقلاب اسلامي ‌، در حساسترين نقاط و مراكز، ‌امتحانهاي دشوار را به خوبي از سرگذراندند و نمره قبولي گرفتند.
توان با اشاره به اهمیت این سفر، بر برگزاری همایش و برنامه ویژه برای گرامیداشت این روز میمون و مشارکت حداکثری ادارات و حضور پر رنگ و باشکوه تاکید کرد.
نامگذاری میادین و اماکن به نام اردیبهشت معطر، برگزاری ۱۳ برنامه ورزشی، اجرای برنامه های درون سازمانی توسط دانشگاه ها و آموزش و پرورش، فضا سازی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری، برگزاری محفل انس با قرآن، اعزام ۴ تیم پزشکی به روستاهای کم برخوردار توسط مرکز بهداشت، به کمک بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر از جمله برنامه هایی بود که پیشنهاد داده شد.