جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۵:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت ۰۱:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

توان: پایانه صادرات محصولات کشاورزی در سقز ایجاد شود

سرپرست فرمانداری سقز بر ضرورت سرمایه گذاری شرکت ها و اتحادیه تعاونی روستایی در تمام زمینه ها به ویژه ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی برای صادرات محصولات به عراق از طریق مرز باشماق، سیرانبند و آینده از سیف، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان در دیدار با رئیس اداره تعاون روستایی، رئیس اتحادیه و جمعی از مدیران عامل تعاونی ها با اشاره به ارتباط گسترده این نهادها با روستائیان و ظرفیت های کشاورزی و همچنین اهمیت کشاورزی به عنوان یکی از پیشران های توسعه شهرستان، خواستار مطالبه گری و سرمایه گذاری متنوع بیشتر این مجموعه پویا شد.
جعفر توان بر ارائه طرح های کارشناسی در حوزه میدان دوآب، ساخت مجتمع های دامداری، تلاش برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، ایجاد «روستا روز» و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی تا فرآوری شد و تصریح کرد: در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد و مجموعه را یاری خواهیم داد.
وی همچنین یادآور شد: برای دسترسی آسان روستائیان به محصولات اساسی باید مجموعه تعاون روستایی در راستای توزیع کالاهای اساسی و نظارت بر نانوایی های روستایی بیش از گذشته تلاش نمایند.
در این دیدار، هادی فرجی، رئیس اداره تعاون روستایی بر توزیع نهاده های دامی از طریق تعاونی ها، رفع مشکل زمین برای ساخت ساختمان اداری تعاونی مرغداران، اختصاص اعتبار برای بازسازی انبارها، کمک به ساخت معاینه فنی، تعامل شهرداری با اتحادیه و کمک به احداث مجتمع گردشگری، تاکید کرد.