جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۶:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت ۲۳:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

توان:بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود

سرپرست فرمانداری سقز در آئین تقدیر و معارفه رئیس زندان بر اجرای بیشتر برنامه های عبادی، فرهنگی و هنری برای اصلاح و تربیت زندانیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اهمیت اجرای برنامه فرهنگی و دینی برای اصلاح و تربیت زندانیان، تصریح کرد: مسئولیت زندان، اصلاح و تربیت و ارتقای سطح کیفی آن محیط برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه است.
توان با اشاره به سنگینی و حساسیت کار رئیس زندان، مددکار و زندانبانان تاکید کرد: کار در زندان، نیازمند صبر و اراده قوی و شکیبایی است.
وی همچنین با بیان اینکه، مسئولیت ها یک امتحان و امانت الهی در دست ماست، افزود: بنا به فرمایش رسول اکرم (ص) مسئولان با اعمال نیک و خدمت صادقانه، به جامعه خیر می رسانند.
مدیرکل زندان‌های کردستان هم از در اختیار قراردادن ۳۷۰ پابند الکترونیک برای زندانیان استان خبر داد.
مراد فتحی، افزود:استفاده از سامانه های الکترونیک، راه اندازی زندان باز، کاهش هدفمند و اصولی جمعیت زندانیان از طریق؛ صدور احکام جایگزین به جای حبس و اشتغال به کار زندانیان از طریق راه باز، از اقدامات اخیر بوده است.
وی همچنین خواستار در اختیار قرار دادن زمین منابع ملی برای انتقال زندان سقز به بیرون از شهر شد. در این آئین از حسن آذریون رئیس پیشین زندان سقز تقدیر و غلام رضا جعفری به عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.

اقدامات لازم برای بازپروری، حرفه آموزی و اشتغال به کار زندانیان فراهم شود
همچنین سرپرست فرمانداری سقز در دیدار مدیرکل سازمان زندانهای استان کردستان، ضمن تاکید بر اجرای برنامه های حرفه آموزی در زندان بر همکاری با ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان جهت رفع مشکلات روحی و روانی زندانیان و خانواده آنان و کاهش جمعیت زندان تاکید کرد.

جعفر توان همچنین عنوان کرد: برای تعمیر و تجهیز زندان از محل اعتبارات، تلاش خواهیم نمود.