جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۵۴:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ساعت ۱۵:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

در پی بارش 54 سنتی متری برف

اسکان ۲۹۷ مسافر در راه مانده در سقز

بارش  ۵۴ سانتی متری برف در شهرستان سقز، که از عصر روز یکشنبه آغاز شده است، باعث مسدود شدن راه های مواصلاتی و زمین گیر شدن مسافران شد.

همچنین این رحمت الهی، مدارس و دانشگاه ها را به تعطیلی کشاند و ادارات روز دوشنبه غیر از ادارات خدمات رسان با دو ساعت تاخیر شروع به کار نمودند و ساعت ۱۲ تعطیل شدند و روز سه شنبه هم این روند قابل پیش بینی خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کریمیان، فرماندار سقز، شب یکشنبه در مسیرها حضور یافت و با مسافران در راه مانده دیدار کرد و از شهروندان خواست از مسافرت غیرضرور بین شهری پرهیز کنند.
رئیس اداره هلال احمر سقز هم از امداد رسانی به ۷۰ خودرو و اسکان ۲۹۷ مسافر در راه مانده از شب یکشنبه تا صبح دوشنبه خبر داد.
دکتر محمد سرکوت غوثی افزود: تعداد ٨ تیم شامل ۴۰ نفر نیروی داوطلب و اداری و ۲ آمبولانس، ۲ خودرو کمک دار و ۴ خودرو آفرود از شب گذشته عملیات امدادی را آغاز نموده اند.
وی ادامه داد: ۳۰۰ تخته پتو، اقلام غذایی، آب معدنی، خرما، کیک و بیسکویت نیز در بین افراد در راه مانده توزیع شده است.
رئیس اداره هواشناسی هم اظهار داشت: عمق برف در ایستگاه سقز به ۵۴ سانتیمتر رسید و آب حاصل از ذوب برف نیز ۳۹/۵ میلیمتر شد.
خال علایی افزود: این سیستم تا اواخر دوشنبه شب ادامه داشته و صبح سه شنبه از منطقه خارج می‌شود و به دنبال آن دما به طور محسوسی کاهش می یابد و سیستم بعدی با قدرتی کمتر چهارشنبه شب تا ظهر پنجشنبه موجب بارش مجدد برف در منطقه ما خواهد شد.
روحانی زاد، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز از بسته شدن مسیر سقز- مریوان در محور گردنه کانی کن و تردد در تمام مسیرهای دیگر با زنجیر چرخ خبر داد.
در اطلاعیه های آموزش و پرورش هم بر موارد زیر تاکید شده است:
– مدارسی که امتحانات نهایی دارند، شامل تعطیلی نمی باشند و این امتحانات مطابق برنامه برگزار می شود.
– آموزش دانش آموزان در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان «شاد» تداوم دارد
– امتحانات داخلی فردا دوشنبه سه شنبه۲۸ دی ماه با نظر مدیر و شورای محترم مدرسه به تاریخ دیگری موکول می شود.