پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۳۶:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲ ساعت ۱۶:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

تجليل از فعالان عرصه نماز و قرآن

دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی سقز برگزار شد

فعالان عرصه ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و حافظان چند جزء قرآن در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی سقز تجليل شدند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی سقز ، فرمانداري، آموزش و پرورش، مركز بزرگ اسلامي و ستاد امر به معروف و نهي از منكر از فعالان نماز و قرآن با اهداي لوح سپاس تجليل كردند.
در این همایش كه توسط آموزش و پرورش و با مشارکت شورای اقامه نماز، دوم آذرماه در سالن پردیس سینمایی مهر برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان از معلمان خواست تا دانش آموزان را به اقامه نماز دعوت کنند.
رشيد قرباني افزود: معلمان باید با سعه صدر، اخلاق کریمه و حسن خلق، دانش آموزان را به اقامه نماز، مانوس، تشویق و دعوت کنند.
قربانی اضافه كرد: از رسالت های آموزش و پرورش، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس است.
وي پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه را باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز برشمرد و تصريح كرد: امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.
وي يادآور شد:بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس با محوریت سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش به جد در کردستان، پیگیری می شود.
معاون مدير كل و مدیر آموزش و پرورش سقز هم اظهار داشت: تربیت دانش آموزان بر اساس الگوی اسلامی – ایرانی از ماموریت های خطیر آموزش و پرورش است.
فيروز عارفي افزود: آشنا نمودن دانش آموزان در سن تکلیف به نماز و آموزش و عادت دادن آنان به نماز از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است.
عارفی اضافه كرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان باید دارای اندیشه بزرگ و روح بزرگ باشند.
وی با بیان اینکه، نماز دارای روح و جسم است افزود: به دلیل اهمیت کیفیت و توجه، اقامه نماز هم با برگزاری نماز متفاوت است.