جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۳:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲ ساعت ۱۶:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

آثار ترك نماز در جامعه تشريح شود

امام جمعه مسجد صالح آباد سقز هم با بيان اينكه اهميت نماز نخواندن، ترك و ضايع كردن نماز در جامعه به صورت كامل تشريح نشده است به خطرات ترك اين فريضه پرداخت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، ماموستا سيد حسن قيصريان روز سه شنبه در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی سقز در سالن پرديس سينمايي مهر عنوان كرد: گرفتار شدن در عذاب جهنم و قبر و افزايش آسيب هاي اجتماعي و بي عفتي از آثار و عقوبت هاي ترك نماز است.قيصريان با بيان اينكه، نماز خواندن، عبادتي است بدون هزينه كه داراي بيشترين بازدهي است، ادامه داد:تمام عبادات منوط به استطاعت است و تنها عباداتي كه تا فرا رسيدن مرگ نبايد ترك شود، نماز است.
وي يادآور شد: حضرت محمد (ص) در هنگام مرگ به اطرافيان فقط دو توصيه كرد و آنها اين بودند كه نماز را بجاي آوريد و با زيردستانتان، مناسب برخورد كنيد.
قيصريان اظهار داشت: بر اساس آيات قرآن، ترك نماز ، مشغول بودن به كارهاي بيهوده در دنيا و كمك نكردن ثروتمندان به فقرا داراي آثار بسيار خطرناك است.
وي با عنوان اينكه، نماز به فرمايش حضرت محمد ( ص)، نور است، تصريح كرد: افرادي كه نمازهايشان را در مسجد به صورت جماعت مي خوانند نمازهاي سنت را در منزل بخوانند تا منزلشان نيز نوراني گردد.
در اين اجتماع كه جمعي زياد از معلمان و اولياي دانش آموزان هم حضور داشتند، وي تصريح كرد: نماز خواندن را بايد با تمرين و ممارست به كودكان ياد داد.
ماموستا قيصريان اضافه كرد: حضرت محمد (ص) توصيه فرموده اند كه در هفت سالگي به كودكانتان بگوييد تا نماز بخوانند تا به مرور اين مهم به آنان يادآور و در سن تكليف، اقامه نماز را شروع كنند.
در اين اجلاسيه، كاميل كريميان، فرماندار سقز، ماموستا سيد حسين حسيني، امام جمعه سقز، كيوان بهرامي، رئيس شوراي اسلامي شهر، عباس ابراهيمي، رئيس دفتر نماينده مردم سقز و بانه در مجلس و اعضاي حقيقي و حقوقي شوراي اقامه نماز حضور داشتند.