جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۹:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱ ساعت ۱۱:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

گزارش يك بازديد

آغاز عمليات اجرايي قلب تپنده ذوب آهن سقز

بهنام میرزایی*: با اجرای فنداسیون و عملیات بتن ریزی بخش کوره و سیستم خنک کننده خط تولید ذوب آهن سقز، این پروژه تا چند روز آینده وارد فاز عملیاتی جدیدی می شود که سرمایه گذاران این شرکت را برآن خواهد داشت که منبعد نگاه مثبت تری به پروژه داشته باشند زيرا بخشي از قلب تپنده ذوب آهن سقز به كار خهواهد افتاد و امیدواری ها به بهره برداری از این پروژه را به کمتر از دو سال دیگر افزایش خواهد داد.

من در بازديد از اين عمليات و ديدار با دست اندرکاران پروژه ذوب آهن سقز كه به اتفاق بهزاد رحيمي، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي و احمد مهرپرور، بخشدار زيويه انجام شد، فرايند را ديدم و به آينده اين پروژه اميدوارتر شدم.
بهرام محمدیان شمالی، مدیر عامل شرکت ذوب آهن صاحب در اين دیدار از نماینده و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست تا با رایزنی های لازم در حوزه دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، زمینه واگذاری پهنه های جدید معدنی قابل واگذاری را جهت تامین مواد اولیه و اطمینان خاطر به سرمایه گذاران پروژه به شرکت ذوب آهن فراهم سازد.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن سقز در ادامه اظهار داشت به رغم تلاش های وسیعی که در به نتیجه رسیدن این پروژه انجام شده بود، خوشبختانه روند رو به رشد این واحد تولیدي رضایت بخش است و در دیدار چند روز اخیر سرمایه گذاران از محل ذوب آهن سقز، آنان را به تسریع در هرچه زودتر به نتیجه رسیدن و بهره برداری از ذوب آهن سقز امیدوارتر نموده است.
وي ادامه داد: عملیات احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز جهت واگذاری و تامین گاز ذوب آهن سقز از خط لوله سراسری رشد خوبی داشته و زیرساخت های دیگر پروژه نیز به همت مدیران شرکت از قبل انجام شده است.
ذوب آهن سقز به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه صنعتی و اقتصادی سقز، پیشران رشد و شکوفایی این شهرستان است که با بهره برداری از این پروژه و بهره برداری واقعی از زیرساخت های اصلی شهرستان به ویژه فرودگاه، آهنگ جدیدی از توسعه شهرستان سقز طی چند سال آینده نواخته خواهد شد.

دعوت از سرمايه گذاران
همچنين با به اتمام رسیدن مطالعات ژئوفیزیک معدنی و تحویل پهنه های جدید از سوی سازمان زمین شناسی، پروژه ذوب آهن، کارخانه فرآوری شرکت توسعه طلای کردستان در شهرستان سقز، موتور محرکه توسعه اين منطقه بیش از پیش سرعت خواهد گرفت.
از همه سرمایه گذاران بومی و همه آنان که دل در گروه توسعه و آبادانی سقز دارند می خواهم به سقز بازگردند و همگام با سرمایه گذاران غیر بومی در رشد و افتخارآفرینی سقز نقش پر رنگ تری داشته باشند.
فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی و اجرای عملیات احداث بیش از ۲۰ طرح صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان سقز و پاسخگویی ۲۴ ساعته اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز جهت انجام خدمات اداری، مشاوره ای و رفع مشکلات تولید کنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان سقز موید این است که زمینه فعالیت و سرمایه گذاری در سقز اگرچه سخت است اما ارزشمند و لذتبخش است.
*رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز