پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۰۲:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۰ ساعت ۱۷:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر تدارک لازم جهت جشنواره هفدهم تئاتر

مردم سقز در استقبال از هنر ششم، اول ایران هستند

فرماندار و رئیس ستاد شهرستانی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی با اشاره به برگزاری شانزده دوره و استقبال مناسب مردم از هنر ششم، از دست اندرکاران این هنر خواست تا بسترهای لازم را برای دیدن آثار توسط شهروندان، بهتر از دوره های قبل، فراهم کنند.

کامیل کریمیان در نشست با دبیر، دبیراجرایی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: تعهدات مالی شهرستان برای برگزاری این مهم، اجرایی خواهد شد.
وی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیرخانه این رویداد خواست تا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی و انجمن نمایش استان، جهت اختصاص بودجه لازم، رایزنی های لازم را انجام دهند.
دبیر این جشنواره هم با بیان اینکه علاقمندان به هنرنمایش، سرمایه های آن هستند، افزود: در بیش از ۳۰ شهر ایران، اجرای صحنه ای داشته ام و در هیچ کجای ایران به اندازه شهر سقز، مردم از نمایش صحنه ای استقبال نمی کنند.
فریدون حامدی عنوان کرد: این رویداد به دلیل برگزاری همزمان چند برنامه هنری در کردستان در پاییز امسال و درخواست هنرمندان برای تمدید جهت ارسال اثر، در نیمه اول اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
وی یادآور شد: ارتقای برنامه های نقد و بررسی، استفاده از سالن سینما و سایر سالن ها، عدم اجرای کارهای بی کیفیت و تجهیزسالن ارشاد، از برنامه های اصلی این دوره خواهد بود.
در ادامه، لوح انتصاب هیوا اسدبیگی به عنوان، دبیراجرایی جشنواره، توسط فرماندار به وی اعطا شد.