جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۳۸:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۱۱ ساعت ۱۳:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

توقیف ۱۴۷ تُن چوب قاچاق درسقز

فرماندار سقز با بیان اینکه قاچاق چوب، تهدیدی بزرگ برای محیط زیست است، افزود: منابع طبیعی، میراث و امانتی در دست ماست که باید از آن حفاظت کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، کامیل کریمیان، در بازدید از محل دپوی چوب های قاچاق، اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی، بخشی از قاچاق چوب در شهرستان سقز کنترل شده است.
وی اضافه کرد: امسال تاکنون ۱۴۷ تُن چوب قاچاق به ارزش ۳۷۶ میلیون تومان کشف و توقیف شده است.
کریمیان ادامه داد: نیروهای اداره اطلاعات به تازگی محموله حدود ۴۰ تُنی محل دپوی چوب قاچاق را کشف کرده اند و به همت نیروهای انتظامی و منابع طبیعی توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی هم با اظهار تاسف از افزایش قاچاق چوب، اظهار داشت:کارکرد جنگل های زاگرس، حفاظتی – حمایتی و کار اصلی آن ها، حفاظت از خاک و نفوذ آب در اعماق زمین است.
عثمان صالح زاد، افزود: در میان عوامل مختلف انسانی، قاچاق چوب، مهمترین عامل نابودی جنگلها به شمار می رود.
صالح زاده، ادامه داد: حدود ۳ سال است که طرح تنفس جنگل های صنعتی و ممنوعیت قطع درختان شمال در کشور اجرا شده است و از طرفی به دلیل نیاز کارگاه ها به چوب و افزایش قیمت آن، متاسفانه موضوع قطع درختان برای تامین نیاز کارگاهی به معضلی تبدیل شده است و قاچاق چوب افزایش یافته است.
وی عنوان کرد:طبق قانون، حمل چوب های درختان مختلف جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز ممنوع است و کشاورزان باید پس از تایید اداره جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از اداه منابع طبیعی شهرستان نسبت به حمل چوب باغی و صنوبر دست کاشت اقدام کنند.