سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۲:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۳ ساعت ۱۴:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

بررسی وضعیت راههای روستایی سقز با حضور مدیران استانی و شهرستانی

فرماندار سقز در نشست بررسی راه های روستایی، اظهار داشت:ارتقای راه های روستایی، نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز،کامیل کریمیان در این نشست با حضور محمد راشد گرجی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه میزان برخورداری شهرستان سقز از آسفالت راه روستایی کمتر از میانگین استانی است افزود: یکی از دغدغه های اصلی روستائیان عزیز، آسفالت و ارتقای راه روستایی است.
فرماندار سقز افزود: چند سال قبل ۳۱۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی به مناقصه گذاشته شد که بخش زیادی از آن اجرا نشده است که امیدواریم از محل اعتبارات مناطق کمتر برخوردار، آسفالت راه ها، دوباره آغاز شود.

قیر رایگان تخصیص خواهد یافت
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم عنوان کرد: تلاش برای تخصیص قیر رایگان جهت آسفالت مسیرهای روستایی به جد در دست پیگیری است.
بهزاد رحیمی افزود: جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات مناطق کمتر برخوردار برای آسفالت راه های روستایی، میزان برخورداری را ارتقا خواهد داد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم عنوان کرد: بیشترین اعتبارات محرومیت زدایی برای آسفالت راه روستایی به سقز اختصاص یافته است.
گرجی اضافه کرد: آسفالت ۷۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان سقز در دستور کار قرار دارد که میزان برخورداری به ۸ درصد ارتقا خواهد یافت.
وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن اعتبارات، هدف گذاری راهداری برای آسفالت راه روستایی شامل؛ روستاهای بالای ۲۰ خانوار، روستاهای نزدیک به جاده اصلی و مسیرهایی که با طول کمتر، مردم بیشتری از برخوردار خواهند شد، خواهد بود.
گرجی گفت: استفاده از ظرفیت معادن برای آسفالت راه های روستایی در دستور کار بوده و بر اساس انعقاد تفاهم نامه، امری قانونی است.
وی یادآور شد:شهرستان سقز دارای ۹۹۰ کلیومتر راه روستایی است که میزان برخورداری شهرستان سقز از راه آسفالت راه روستایی قبل از سال ۹۲ حدود ۲۷ درصد بود که الان ۴۲ درصد است.
نامناسب بودن راه های مسیر بخش سرشیو و دهستان خورخوره، ترمیم و بازسازی راه سقز- مریوان، تخریب آسفالت توسط معادن، ضرورت ایمن سازی و رفع پیچ های خطرناک مسیر سرشیو، ، بازسازی پل ها، نصب علایم و خط کشی، تسریع در انعقاد قرار داد برفروبی، اجرای روکشی، لکه گیری و آسفالت گلتپه – صاحب، ایحاد شانه خاکی مسیرهای روستایی، ایجاد زیر گذر، روگذر و دوربرگران در برخی مسیرها، از جمله مواردی بود که بخشداران و اعضای شورای بخش بر آن تاکید کردند.