پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۳۹:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۳۰ ساعت ۱۷:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

در گرامیداشت هفته وحدت

همایش سادات نبوی در روستای پارسانیان سقز برگزار شد

همایش سادات نبوی با حضور فرماندار ویژه شهرستان سقز، امام جمعه، مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان و جمعی از سادات در روستای پارسانیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در این همایش که در روز جمعه در گرامیداشت ماه مولود و هفته وحدت برگزار شد، معاون سیاسی فرمانداری، بخشدار امام، مسئول دفتر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، رئیس و اعضای شورا، جمعی از سادات شهرهای کردستان و آذربایجان غربی و مردم روستاهای منطقه، حضور داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش سادات نبوی عنوان کرد: سیادت یک موهبت و شرافت است و باید قدر آن را دانست.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: متصف بودن به علم، ادب و اخلاق ، پاکدامنی، صبور بودن و خشم خود را فرو بردن در وقت عصبانت و ناراحتی و امانت داری از ویژگی های سادات است.
شیخ لطیف شهابی از سلسله سادات هم با بیان اینکه مرحوم سید شکرالله که ول زه رد پارسانیان از اولیاء و عرفا بوده است، بر ادامه راه وی توسط سادات منطقه تاکید کرد.
وی اضافه کرد: شیوخ سادات در حوزه علم و عرفان، خدمات شایانی انجام داده اند و در بخشی دیگر از سخنان خود با ذکر روایاتی تاریخی به کرامات شیخ سید شکرالله پرداخت.

عارف واقعی باید عالم باشد
ماموستا سید سعید حسینی از سادات شهرستان سقز هم در سخنانی اظهار داشت: عارف واقعی باید عالم باشد.
وی عنوان کرد: ساداتی که تقوای بیشتری داشته داشته باشند نزد خداوند و مردم جایگاه رفیعی دارند و نباید راه را گم کرد.
وی با اشاره به پیشنهاد سادات این منطقه عنوان کرد: تاسیس حجره برای آموزش فرزندان سادات جهت تعیلم علوم دینی بسیار ضروری است.
در این مراسم، گروه دف نوازی به اجرای برنامه پرداخت و در پایان، نماز جماعت در مسجد مرحوم سید شکرالله که ول زه رد پارسانیان اقامه شد.
گفتنی است؛ مرحوم سید شکرالله که ول زه رد در زمان صفویه می زیسته است. فقیه ادیب و شاعر نامدار علامه سید محمد صادق حسینی فرزند سید رضا، متخلص به هیبت و سید محمد حمیدی پارسانیان، از اولین روزنامه نگاران کردستان ایران از نوادگان این عالم فقید هستند. پارسانیان در بخش امام سقز در قرار گرفته است و از روستاهای مذهبی هدف گردشگری است که عرفان ۷۰۰ ساله در این روستا زبانزد عام و خاص است.
از عمده جاذبه های گردشگری روستای پارسانیان می توان به درخت توت هزار ساله، مکان اصلی سادات و قطب گردشگری مذهبی منطقه و قبرستان تاریخی روستا نام برد.