جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۶:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۹ ساعت ۱۱:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار اعلام کرد:

حضور کارمندان سقز در ادارات مشروط به دریافت واکسن

معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز اظهار داشت: با توجه به بهبود شرایط شهرستان از لحاظ واکسیناسیون کرونا، بایستی کارمندان حضور منظم در ادارات داشته باشند و از اول آبان ماه کارمندانی که یک دوز واکسن دریافت نموده اند اجازه ورود به محل کار را دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان در ستاد کرونا افزود: بر اساس اعلام سازمان امور اداری و استخدامی، مسئولان ادارات ملزم به پیگیری جدی امر واکسیناسیون کارمندان و خانواده اشان هستند.
وی با بیان اینکه ادامه فعالیت اصناف و مشاغل هم مشروط به دریافت واکسن است، اضافه کرد؛ بی شک در آینده نزدیک ورود به اجتماعات، مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود.
وی استدلال کرد: به دلیل آسیب های جدی کرونا به کسب و کار و اقتصاد شهر، دیگر نمی توان مشاغل را تعطیل کرد و بایستی افراد با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها و درک شرایط محیطی، به زندگی ادامه دهند.
وی با بیان اینکه، مردم و مسئولان شهرستان سقز در مبارزه و پیشگیری از کرونا، خوش درخشیده اند، از فعالان اجتماعی و فرهنگی خواست تا روستائیان را برای دریافت واکسن تشویق کنند.
فرماندار سقز در ادامه بر فعالیت جدی اکیپ های بازرسی تاکید و عنوان کرد: در صورت رعایت نشدن پروتکل ها در هر مکان و توسط هر صنف، باید گزارش آن با عنوان اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی به دادستانی، ارسال شود.

روند مناسب واکسیناسیون دانش آموزان در سقز
رئیس مرکز بیماری های مرکز بهداشت سقز هم عنوان کرد: در روزهای اخیر، رکورد جدیدی در تزریق واکسن ثبت کرده ایم و روزانه ۵ هزار دوز واکسن تزریق شده است.
احمدی، عنوان کرد: ۷۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۳۴ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: در کل جمعیت واجد شرایط شهرستان هم ۵۵ درصد دوز اول و ۲۷ درصد هر دوز را دریافت کرده اند.
فیروز عارفی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان سقز هم با بیان اینکه تاکنون از جمعیت ۲۲ هزار نفری دانش آموزان بالای ۱۲ سال ۱۴ هزار نفر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند این استقبال دانش آموزان و والدین را ستود.
حیدر بایزیدی، نماینده آموزش و پرورش منطقه زیویه هم عنوان کرد: تاکنون ۵۴ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال بخش زیویه و امام، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.