پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۳:۳۹:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۷ ساعت ۱۷:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:

وحدت، ضامن موفقیت و تامین کننده منافع ملی و اسلامی است

فرماندار سقز، وحدت را رمز موفقیت در تامین منافع ملی و اسلامی در کشور برشمرد و اظهار داشت: در طول تاریخ، وحدت و انسجام در جوامع مختلف، بزرگترین مایه آرامش و توسعه بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان روز سه شنبه در همایش پرچمداران وحدت در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور با بیان اینکه، اساس و پایه تعالیم اسلامی هم بر اساس وحدت و انسجام است، اضافه کرد: وحدت به معنای در کنار هم بودن برای پیشبرد اهداف استراتژیک و حفظ اعتقادات است.
وی اضافه کرد: هفته وحدت یکی از اقدامات ماندگار و ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) بوده که نقش مهمی در تقریب مذاهب و وحدت در داخل ایران و منطقه داشته است.
کریمیان با عنوان اینکه، در صدر اسلام وحدت بین مهاجران و انصار، وحدت بین قبایل از اقدامات عملی حضرت محمد(ص) در راستای وحدت، بود، افزود: ماموستایان و روحانیان نیز باید با پیروی از الگوهای خاتم پیامبران در راستای وحدت بین مذاهب اسلامی تلاش کنند.
فرماندار سقز تلاش های ارزشمند کشورمان در حوزه تنش زدایی در منطقه را در راستای تقریب مذاهب و وحدت اسلامی بسیار مهم برشمرد.
وی همچنین با اشاره به تحرکات منطقه و قطب بندی آذربایجان، ترکیه و امارات، اضافه کرد: کشورمان همواره به دنبال تنش زدایی و اتحاد دنیای اسلام بوده است و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران هم، تقویت دوستان و هواداران و انسجام در منطقه و دنیای اسلام است.
وی در ادامه نقش روحانیان، علما و ماموستایان در وحدت بین مذاب مهم ارزیابی کرد و انتصاب ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» را اقدامی در خور تقدیر و شایسته عنوان کرد و این انتصاب را تبریک گفت.

اصل اول در وحدت، احترام گذاشتن مذاهب به یکدیگر است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: اصل اول در وحدت بین مذاهب، احترام گذاشتن به یکدیگر است.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی هم ، اظهار داشت: مفهوم وحدت برگرفته از محبت، انسانیت، فهمیدن یکدیگرو انس و الفت است.
وی عنوان کرد: بایستی روحانیان و طلاب، با علم، تقوا و تعهد به نظام و کشور، همواره منادیان وحدت باشند.
امام جمعه سقز هم با بیان اینکه، اسلام حفظ وحدت امت اسلامی را از اساسی ترین مسائل جامعه می داند، وحدت را مایه خیر و برکت برشمرد.
ماموستا سید حسین حسینی افزود: اسلام، منادیان وحدت را تشویق و افرادی را که باعث افتراق و جدایی مردم و ملت ها می شوند، مورد نکوهش قرار داده است. در این همایش تعدادی از روحانیان فعال در عرصه تقریب مذاهب تجلیل شدند.