پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۷:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۹ ساعت ۱۱:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

حضور مسئولان سقز در آبادی ها در گرامیداشت روز ملی روستا

در گراميداشت روز ملي روستا، کامیل كريميان، فرماندار ويژه سقز و بهزاد رحيمي، نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه در مجلس با مردم روستاهای؛ « كانعمت، بسطام، بوخلو، دگاگا، خوشه دره، حاج ممدان و سوته» ديدار كردند.در اين ديدار، منصور صادقی، بخشدار سرشيو، رئيس و اعضاي شوراي بخش، دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستا حضور داشتند.

اختصاص يك سوم اعتبارات راه روستايي کردستان به سقز
كريميان، فرماندار سقز در ديدار با مردم روستاي “حاج ممدان” با اشاره به ضرورت جبران عقب ماندگي در ساخت و آسفالت راه روستايي، عنوان كرد: از ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي این حوزه در استان كردستان، حدود يك سوم آن به سقز اختصاص يافته است.
در اين ديدار، رحيمي، نماينده مردم سقز و بانه در مجلس بر ضرورت خدمات رساني بيشتر دولت به روستائيان براي ماندگاري در آبادي و مهاجرت معكوس تصریح كرد.
مردم هم بر آسفالت جاده، برخورداري بيشتر روستائيان شعاع ۲۰ كيلومتر از كارت مرزنشیني، رفع مشكلات آنتن دهي تلفن همراه و تقويت اينترنت تاكيد كردند.
در ديدار فرماندار سقز و وکیل مردم در مجلس با اهالی “خوشه دره عنوان شد:

۱۵درصد از درآمد معادن به منطقه اختصاص خواهد يافت

نماينده مردم سقز و بانه در مجلس اظهار داشت: بر اساس بازنگري جديد در قانون معادن، بايد ۱۵ درصد از درآمد معادن به آن منطقه اختصاص يابد.
رحيمي، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به معضل خام فروشي معادن افزود: احداث كارخانه ذوب آهن صاحب و طلاي كرويان، نقش مهمي در فرآوري معادن و جلوگيري از خام فروشي دارد.
كريميان، فرماندار ويژه شهرستان سقز هم در اين ديدار، با اشاره به كمبودهاي اين روستا و كمبود اعتبارات براي توسعه آن، صبرمردم را ستود و خواستار تلاش جدي بخشدار، اعضاي شوراي بخش و مسئولان براي جبران كمبودها شد.
مردم اين روستا، خواستار جلوگيري از فعاليت معدن اين روستا به دليل نزديكي و خطرات آن براي اهالي شدند. همچنين آنان بر رفع مشكلات مخابرات، تقويت اينترنت و احداث دکل مخابراتی، بازسازی مخزن آب، تسریع در گازرسانی، آسفالت جاده و ساخت پل ورودي تاكيد كردند.

نماينده مردم سقز و بانه در مجلس:بازگشايي مجدد بازارچه سيف را در سفر رئيس جمهوري به جد پيگيري مي كنم
رحيمي، در ديدار با مردم آبادي بسطام، با بيان اينكه استفاده از ظرفيت هاي مرزي شهرستان سقز، از مطالبات جدي مردم است، عنوان كرد: در سفر دكتر رئيسي، اين موضوع را به جد پيگيري مي کنم.
وي عنوان كرد: يكي از مشكلات جدي روستاهاي بخش سرشيو، عدم برخورداري از اينترنت و فضاهاي ورزشي است كه سرانه اين فضاها در بخش سرشيو بسيار پايين است و در اين راستا، از محل اعتبارات ويژه، احداث چمن مصنوعي براي چند روستا از جمله بسطام، چاپان و سرا در دست پيگيري و اعتبار آن جذب شده است.
وي همچنین پايان فصل عمراني۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را سال تحول در آسفالت جاده هاي روستايي برشمرد و خاطرنشان ساخت: اعتبارات خوبي به اين امر در ۱۳ مسير اختصاص يافته است.

تقدير فرماندار سقز از مشاركت مردم بسطام در آباداني و عمران روستا
فرماندار ويژه شهرستان سقز در ديدار با مردم آبادي بسطام، تلاشهاي جدي و خودياري هاي مردم اين روستا در آباداني و توسعه روستا را ستود.
كريميان با بيان اينكه سرشيو از ساير بخش هاي شهرستان محروم تر و بسطام به عنوان يكي از روستاهاي بزرگ از توسعه لازم برخوردار نيست، افزود: تبعيض مضاعف نسبت به بخش سرشیو بايد در دستور كار مديران باشد.
وي همچنين با اشاره به وجود ۳۳ كيلومتر مرز مشترك با عراق و نزديكي بسطام با بازارچه مرزي سيف عنوان كرد: ظرفيت مرز در توسعه منطقه و روستاهاي شهرستان نبايد ناديده گرفته شود.
بازسازي مدرسه ابتدايي قديمي و داشتن دبیرستان براي جلوگيري از ترك تحصیل دانش‌آموزان، تسريع در مشكلات برق براي پايدار نمودن آب، تقويت اينترنت، فعال شدن دوباره كارت هاي مرزنشيني و برخورداري جامانده ها، احداث ديوار حائل رودخانه، احداث زمين هاي ورزشي؛ چمن مصنوعی و سالن سقف بلند و مساعدت در احداث جايگاه سوخت از جمله مطالبات مردم بسطام بود.

بهسازی و آسفالت جاده، دغدغه مردم روستاي « بوخلو»
مردم روستاي « بوخلو» در بخش سرشیو، در ديدار کریمیان، فرماندار سقز و رحيمي، نماينده مردم سقز و بانه در مجلس، خواستار آسفالت جاده، اختصاص اعتبار براي دهياري جهت احداث ديوار حائل رودخانه، اجراي شبكه فاضلاب و بازسازي ديوار مدرسه شدند.

اهداي زمين براي احداث فوريت هاي پزشكي در روستاي “سوته”

مردم روستاي سوته در بخش سرشیو با بيان اينكه ۳ هزار متر زمين براي احداث فوريت هاي پزشكي در مسير حادثه خيز سقز- مريوان اهدا كرده اند، خواستار پيگيري مسئولان براي راه اندازي اين مهم شدند.
آنان در ديدار کریمیان، فرماندار سقز و رحیمی، نماينده مردم سقز و بانه در مجلس، بخشدار و اعضای شورای بخش، همچنين خواستار بازسازي منبع تامين آب شرب، آسفالت جاده، اجراي شبكه فاضلاب و مساعدت در بازسازي مدرسه مسجد و ساخت خانه عالم شدند.

مطالبات اهالی « دگاگا»، از فرماندار سقز و نماينده مردم در مجلس
نوسازي مدرسه، جابجايي و ترميم تيرهاي برق، اجراي شبكه فاضلاب، ايمن سازي جاده روستا با نصب گاردريل، توزیع نهاده های دامی و راه اندازي دكل مخابراتي براي تقويت اينترنت از جمله درخواست های مردم روستاي دگاگا در بخش سرشيو سقز از مسئولان بود.