سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۴:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۷ ساعت ۱۴:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:

هوشمندسازي تجهيزات پليس، نقش مهمي در امنيت پايدار دارد

فرماندار سقز با اشاره به اهميت امنيت پايدار و نقش مجموعه نيروي انتظامي براي اين مهم، افزود: هوشمندسازی تجهیزات، تربیت نیروهای متعهد و متخصص و مسلح به آموزه هاي روز به ويژه در عصر جهاني شدن و شهرهاي آينده با عنوان شهرهاي هوشمند، نقش مهمي در تامين امنيت پايدار داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، كاميل كريميان روز شنبه در صبحگاه مشترك هفته ناجا با گراميداشت اين ايام و بيان اينكه، امنيت يك فرايند است كه تمام آحاد جامعه از جمله تك تك افراد، خانواده، نهادهاي قضايي، نظامي، انتظامي و امنيتي در آن دخيل هستند اضافه كرد: مردم نقش محوري در تامين امنيت پايدار برعهده دارند.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود، ياد شهيدان از صدر اسلام تاكنون و شهداي عرصه نظم و امنيت، ياد و خاطره فرمانده فقيد نيروي انتظامي اين شهرستان و همراهان وي كه در دو سال اخير به واسطه بيماري كرونا، درگذشته اند، گراميداشت و عنوان كرد: مجموعه بزرگ نيروي انتظامي در ايام كرونايي در ايجاد نظم و امنيت، همراهي با ستاد كرونا و مجموعه اصناف در تعطيلي بازار، زحمات زيادي متقبل شدند.
فرماندار سقز همچنين با اشاره به كاهش سرقت هاي خرد و كاهش قاچاق كالا و مواد مخدر، كسب رتبه اول در استان كردستان توسط مجموعه نيروي انتظامي شهرستان سقز را تبريك گفت.
كريميان در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه اي عنوان كرد: برنامه ريزي دشمن تلاش براي خدشه وارد كردن بر امينت پايدار است كه با هوشياري نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي، خوابشان هيچگاه تعبير نمي شود.
وي همچنين بخشي از دستاوردهاي اخير دولت در عرصه هاي بين الملل از جمله مذاكرات منطقه ایی و پيوستن به پيمان شانگهای و واكسيناسيون گسترده را در اين برنامه تشریح كرد.
فرماندار سقز با اشاره به حوادث تروريستي در كشور همسايه افغانستان، انفجار اخيردر مسجد شيعيان و شهادت جمع زيادي از مردم افغان را تلاش تکفیری ها و دشمنان برای تفرقه بین مسلمانان و ایجاد ناامنی درمنطقه دانست و اظهار داشت: با هوشیاری مردم و توان بالای دفاعی کشور هرگز خواب بدخواهان در مورد خدشه به امنیت کشور عزیزمان ایران تعبیر نخواهد شد.

۱۵۰ ماموريت برعهده نيروي انتظامي است
فرمانده انتظامي سقز هم با اشاره به گستردگي ماموريت ها، اظهار داشت: ۱۵۰ ماموريت برعهده نيروي انتظامي است.
سرهنگ صيد علي صفري، در صبحگاه مشترك گراميدشت هفته ناجا، با بيان اينكه يكي از ماموريت هاي ويژه نيروي انتظامي، تامين امنيت پايدار است، افزود: در راستاي ارتقاي اين مهم، برنامه هاي مناسبي، تديون و پيش بيني شده است.
سرهنگ صفري، يادآور شد:نيروي انتظامي شهرستان سقز در استان كردستان در سال جاري بر اساس اقدامات و عملكرد، رتبه اول را كسب كرده است.
قل از برگزاري برنامه، آئين احترام به شهدا برگزار شد. تقدير از نيروهاي ناجا و بازنشستگان نيروي انتظامي و پليس هاي افتخاري از ديگر برنامه هاي صبحگاه مشترك بود.