پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۴:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۲ ساعت ۱۸:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

در نشست خبري عنوان شد؛

ضرورت توجه واقفان سقزي به نيازهاي جديد جامعه

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه سقز بر ضرورت توجه واقفان اين شهرستان به نيازهاي جديد جامعه تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، جهاندار امجدي روز دوشنبه در اولين روز از گراميداشت دهه وقف كه به نام « وقف، رسانه و تکریم واقفان خیراندیش» نامگذاری شده است، در نشست با جمعي از اصحاب رسانه، با بيان اينكه كمك به نيازمندان، افراد بي سرپرست، دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت، بيماران نيازمند و خاص، ترويج فرهنگ قرآني و تامين جهيزيه براي افراد بي بضاعت، تامين مسكن و پرداخت اجاره مسكن از نيازهاي روز جامعه است بر ثبت وقف هاي جديد در اين رابطه تاكيد كرد.
امجدي با بيان اينكه به دليل وجود خلاهاي زياد در جامعه ۷۰۰ نوع نيت واقف در كشور ثبت شده است، اضافه كرد: ۹۹ درصد نيت واقفان در اين شهرستان وقف مسجد است كه ضرورت دارد خبرنگاران در راستاي تشويق واقفان براي نيت هاي جديد تبليغ كنند.

ثبت هفت وقف جديد در سقز
وي از ثبت هفت وقف جديد با ۱۷۸ رقبه از دهه وقف سال گذشته تا امروز در اين شهرستان خبر داد و اظهار داشت: اين شهرستان داراي ۳۹۳ موقوفه و ۱۹۰۰ رقبه ملكي است.
امجدي عنوان كرد: از محل مازاد درآمد موقوفات ۵۹۰ ميليون تومان در طرح شهيد سليماني در قالب اهداي يك هزار بسته معيشتي به ارزش ۵۰۰ ميليون تومان، اهداي يك هزار بسته لوازم التحرير به دانش آموزان نيازمند به ارزش ۳۵ ميليون تومان و تهيه ۶ دستگاه چرخ خياطي در راستاي حمايت از توليد هزينه در قالب طرح شميم خدمت، هزينه صرف شده است.
رئيس اداره اوقاف سقز با بيان اينكه حراست از موقوفات براي جلوگيري از موقوفه خواري از وظايف اصلي اوقاف است، ادامه داد: ۴۵۰ هكتار از زمين هاي موقوفه سند دارشده اند.
وي يادآور شد: تبديل اسناد دفترچه اي موقوفات به تك برگ، برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري و قرآني از ديگر اقدامات اوقاف بوده است.
امجدي، ساخت طرح هاي سرمايه گذاري را از برنامه هاي اوقاف برشمرد و عنوان كرد: ساختمان موقوفه مجيده مجيدي با هزينه ۸۴۰ ميلون تومان سال گذشته به بهره برداري رسيد كه سالانه ۲۰۰ ميليون تومان از اين طريق به درآمد موقوفات اضافه مي شود.