جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۰۷:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۳/۳۱ ساعت ۱۳:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

 ایجاد اشتغال پایدار مناطق مرزی اولویت اقتصادی دولت است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی اولویت اقتصادی دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بابک دین پرست عصر امروز در جمع اعضای تعاونیهای مرزنشینان شهرستانهای مریوان، سروآباد و بانه با بیان این مطلب اظهار داشت: در این خصوص دولت بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان مشوقهای معیشتی و تخفیف سود بازرگانی برای اعضای تعاونیهای فعال استانهای مرزنشین پیش بینی کرده است.

وی افزود: این مشوقها برای مرزنشینانی که فعالیتهای خود را اظهار و ثبت سفارش نموده و در چرخه قانونی تعاونیهای مرزنشین فعالیت می کنند و به صورت فصلی این کمک معیشتی به حساب آنها واریز می شود.

دین پرست در ادامه از مرزنشینان خواست با ثبت نام در سامانه ساماندهی تعاونی های مررنشینان از مزایای پبش بینی شده توسط دولت استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد: دستگاههای اجرایی متولی شرایط را برای تسهیل در ارائه خدمات بهتر فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از توسعه و تقویت بازارچه های موقت مرزی تسهیل در فعالیت های اقتصادی و افزایش کسب و کار فعالین و مرزنشینان است.

دین پرست در پایان گفت: ایجاد زیر ساختها و انبار مورد نیاز برای تعاونیهای مرزنشینان در اولویت توسعه بازارچه های مرزی قرار دارد.